Kategoriat
HubSpot

HubSpot Free käyttöönotto – 7 kohdan checklist

HubSpot Free on ilmainen CRM-järjestelmä, joka sisältää myös muutamia myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun työkaluja. Kun olet luonut HubSpot-tilin, varmista, että järjestelmä palvelee bisnestäsi. Seuraavassa HubSpot Free -käyttöönoton 7 tärkeintä asiaa. 1. Tilin yleiset asetukset Tilin yleisissä asetuksissa valitaan mm. aikavyöhyke ja valuutta sekä asetetaan yrityksen osoitetiedot, logo, integraatiot muihin järjestelmiin, evästeilmoitukset, GDPR-käytäntö ja email-tyypit.  Asetuksista […]

Kategoriat
Strategia

Miten parantaa b2b-myynnin close ratea?

Kuinka suuri osa myyntimahdollisuuksista kääntyy kaupoiksi? Tätä kuvaa close rate eli suomeksi kauppojen voittoprosentti. Se on monelle myyntijohtajalle tärkeä mittari, johon kuitenkin vaikuttaa moni muukin asia myyntiosaamisen lisäksi. Seuraavassa 4 asiaa, jotka kannattaa huomioida, kun pohtii keinoja parantaa close ratea. 1. Product-market -fit Yritysten suurin tappaja on markkinan puute: valittu asiakassegmentti yksinkertaisesti ei kaipaa kyseistä […]

Kategoriat
Strategia

Näin määrittelet b2b-markkinoinnin tavoitteet bisneslähtöisesti [ilmainen työkirja]

Haluatko kasvattaa yrityksesi bisnestä markkinoinnin keinoin? Silloin kannattaa aloittaa yrityksen nykytilan ja tavoitteiden määrittelyllä.  Ilman niitä paraskaan markkinointipäällikkö tai -kumppani ei pysty kertomaan, mihin markkinoinnin budjetti ja resurssit kannattaa käyttää. Älä usko helppoheikkejä, joiden mielestä “kaikkien yritysten pitää juuri nyt [lisää ihan mikä tahansa trendikäs kilkutin]”.  Sen sijaan yrityksesi liiketoiminnan tavoitteista lähtevä markkinoinnin suunnittelu tähtää […]

Kategoriat
HubSpot

Miten asettaa HubSpotissa deal staget ja contact lifecycle staget – ja entä ostajan matka?

Usein B2B-yrityksissä markkinointi puhuu kontakteista ja myynti taas asiakkuuksista ja kaupoista. Jotta siilojen johtamisesta päästään tehokkaaseen kaupallisten prosessien johtamiseen, tulee yrityksellä olla yhteinen kieli ja prosessit. Täytyy siis esimerkiksi ymmärtää, miten kaupat ja kontaktit liittyvät yhteen. On hyvä huomata, että paraskin työkalu, kuten HubSpot, on vain mahdollistaja. Yrityksen johdon täytyy istua kuskin paikalla: osata määritellä […]

Kategoriat
Case

Brändi kuntoon ennen liidituotantoa (Case)

Isoksi Markkinoinnin asiakasprojekti, kevät 2020 Lähtötilanne Yrityksessä oli tunnistettu suurimmaksi kasvuhaasteeksi uusasiakashankinta. Myyntiajat venyivät turhan pitkiksi eikä diilien close rate ollut tyydyttävällä tasolla. Laskennallisesti liidimäärää olisi pitänyt nostaa merkittävästi, jotta myyntitavoitteisiin olisi mahdollista yltää nykyisillä myyntiputken konversioilla. Analyysi Ennen liidituotannon tehostamista haluttiin ymmärtää, mikä aiheutti kitkaa myyntiprosessiin. Kun tarkasteltiin hävittyjen kauppojen syitä ja tyypillistä myyntiprosessin […]

Kategoriat
Case

Miten sisällöt ja teknologia tehostavat uusasiakashankintaa (Case)

Isoksi Markkinoinnin asiakasprojekti, kevät 2020. Yritys Yritys tarjoaa tietojärjestelmää, joka on suunniteltu tietyn toimialan pk-yrityksille. Segmentin koko on Suomessa noin 3000 yritystä, josta Yrityksellä on muutaman prosentin markkinaosuus.  Yrityksen valtit ovat erinomainen asiakastyytyväisyys ja osaavat asiantuntijat. Kasvuhaasteena puolestaan on uusasiakashankinta: oikeiden ostajien tavoittaminen ja keskustelun buukkaaminen. Close rate on kohdallaan, kunhan päästään esittelemään järjestelmää. Mitä […]

Kategoriat
HubSpot

HubSpot Free: usein kysytyt kysymykset

Mikä on HubSpot Free? HubSpot Free on ilmainen CRM-järjestelmä täydennettynä muutamilla myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun työkaluilla kuten esimerkiksi email-integraatio, lomakkeet, email, chat ja mainonta. Katso kaikki HubSpot Freen ominaisuudet täältä. Millaisille yrityksille HubSpot Free sopii? HubSpot Free sopii yrityksille, jotka haluavat sitoa yhteen myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun – eli välttää asioiden putoamista siilojen väliin.  Se […]