Kategoriat
HubSpot

5 tapaa joilla HubSpot Free helpottaa myyjän työtä

”Ilmainen CRM” on yksi tapa kuvata HubSpot Freetä. Kuitenkin siinä missä perinteinen CRM-järjestelmä on lähinnä puhelinluettelo ja johdon kyttäysjärjestelmä, on HubSpot platta, joka auttaa myyjää keskittymään olennaiseen.

HubSpotissa on paljon toimintoja myös markkinoinnille ja asiakaspalvelulle, mutta tässä kirjoituksessa keskitytään myynnin työn jokapäiväiseen helpottamiseen.

Tässä 5 tapaa, joilla HubSpot Free tekee myyjän työstä helpompaa.

1. Tapaamiset suoraan kalenteriin

Palaveriaikojen sumpliminen voi viedä hurjasti sekä myyjän että ostajan aikaa. Kun asiakkaalle annetaan mahdollisuus buukata aika helposti hänelle sopivaan hetkeen, saattavat myös liidimäärät nousta.

HubSpotissa ajanvarausbotti syntyy hetkessä. Alla esimerkki sen toiminnasta.

Ajanvarauskalenteri on myös helppo upottaa verkkosivulle, kuten alla olevassa esimerkissä. Kalenterisivun voi myös jakaa linkkinä, tähän tapaan.

2. Verkkosivuston liidit suoraan CRM-järjestelmään

Usein verkkosivustoilla käytetään julkaisujärjestelmän (esim. WordPress) lomakkeita, joiden täyttämisestä tulee sitten ilmoitus sähköpostiin. Liidi täytyy siis manuaalisesti kirjata CRM-järjestelmään, mikä vie aikaa ja usein hidastaa liidin käsittelyä (ja voi siten huonontaa close ratea).

HubSpotilla voidaan luoda monenlaisia lomakkeita, jotka siirtävät täyttäjän tiedot suoraan asiakastietokantaan. Toki sen lisäksi lomakkeen täytöstä on mahdollista saada notifikaatio, mutta erillistä copypastehumppaa liidin luomiseksi ei tarvita.

3. Kaikki kontaktin tiedot selkeästi yhdessä paikassa

Olisiko kiva tietää prospektista muutakin kuin nimi ja puhelinnumero? HubSpotissa kaikki kontaktin tiedot näkyvät kätevästi yhdessä paikassa.

Myyjän aktiviteettien lisäksi sieltä selviävät myös mm. tunnistetun kontaktin verkkosivuvierailut sekä yrityksistä koko joukko tietoja, jotka HubSpot hakee automaattisesti ulkoisista tietolähteistä.

4. Emailit suoraan CRM-järjestelmään

Kenellä on aikaa manuaalisesti kirjata aktiviteetteja CRM-järjestelmään? Kun oma email on yhdistetty HubSpotiin, viestit menevät oikean kontaktin tietoihin automaattisesti. Lisäksi voit halutessasi saada tiedon, kun vastaanottaja avaa viestin.

5. Sivustokävijöiden yrityksen tunnistaminen

Kun myynti on yrittänyt tavoittaa tietyn yrityksen päättäjiä, on arvokas tieto, että kyseisestä yrityksestä on käyty sivustolla.

HubSpot Prospects tunnistaa anonyymit kävijät yritystasolla, joten sieltä voit saada myös vinkkejä potentiaalisista yrityksistä, joita et vielä ole keksinyt kontaktoida.

Ota HubSpot Free käyttöön helposti kahdessa tunnissa

Kaikki edellä mainitut toiminnot sisältyvät täysin ilmaiseen HubSpot Free -lisenssiin.

Varaa kahden tunnin workshop, jonka päätteeksi järjestelmän asetukset ovat kunnossa, ajanvarausbotti paikoillaan ja sinulla hyvä käsitys järjestelmän toiminnoista.