Tekijäihminen

0 % käsienheiluttelua, 100 % strategista kokonaiskuvaa ja täpäkkää toimintaa

Olen Pia Viinamäki, tekijä Isoksi Markkinoinnin takana.

Lupaan rehellisen näkemykseni siitä, mikä yrityksellesi on parasta. Sen jälkeen autan toteuttamaan sen – tai tarvittaessa ohjaan sinut eteenpäin.

Vahvuudet

B2B-markkinoinnin strategia

HubSpot myynnin ja markkinoinnin työvälineenä

Myynnin ja markkinoinnin prosessit

Myyvät tekstisisällöt

Valitut palat aikaisemmasta kokemuksesta

Markkinointipäällikkö, ePassi Payments
(2019 – 2020)
Pienikatteisessa voluumibisneksessä myynnin tehokkuus oli avainasia ja minut palkattiin tehostamaan sitä HubSpotin avulla. Julkaisimme useamman verkkosivuston ja otimme käyttöön HubSpotin myös myynnin työkaluksi. Sisältömarkkinointi keskittyi erottautumiseen erittäin kilpaillulla alalla. Tärkein oppi: toimintatapojen muutos vaatii aina ylimmän johdon tuen.

Markkinointipäällikkö, Telia Inmics-Nebula
(2019)
Suuressa, useiden fuusioiden kautta rakentuneessa yrityksessä pöydälläni olivat erityisesti ristiinmyynnin tehostaminen sekä myynnin ja markkinoinnin yhteistyön rakentaminen. Tärkein oppi: asiakaskokemuksen parantaminen on etenkin suuressa yrityksessä myös IT-hanke.

Markkinointikonsultti ja markkinointipäällikkö, Advance B2B
(2015 – 2018)
Autoin ICT- ja asiantuntijapalveluita tarjoavia yrityksiä tehostamaan asiakashankintaansa HubSpotin ja sisältöjen avulla. Olin mukana myös uuden palvelun lanseerauksessa sekä vastasin Advance B2B:n omasta markkinoinnista. Tärkein oppi: oikean strategian valinta on kriittistä.

Myyntiä, myynnin tukea ja logistiikkaa, Mondo Fresco
(2010 – 2015)
Tein muun muassa myyntiä kylmäsoitoilla. Tärkeä myynnin vauhdittaja olivat erilaiset tarjouskampanjat, mikä oli varsinkin jälkeenpäin ajateltuna huono asia, sillä yrityksen brändin kulmakivi oli premium-laatu. Aloin opiskella itsenäisesti modernia asiakashankintaa. Tärkein oppi: aina kannattaa olla valmis oppimaan uutta ja parantamaan.

Muualla julkaistua

8 asiaa, jotka B2B-markkinoijan tulisi tietää markkinoinnin automaatiosta

Vierailin Markkinointikollektiivin ja MMA:n markkinointioppaana 14.10.2020.

Growth hacking = liidien hankkiminen digimainonnalla?

LinkedIn-keskustelu kasvun tekemisen ja digimainonnan eroista.

Markkinoija, säästä asiakkaat käsitehumpalta

Vierailin MTL:n blogissa ja avauduin turhasta markkinoinnin käsitehumpasta, joka ei auta asiakkaita.

Tsemppi ei ole kasvustrategia

Henkilökohtaisessa blogissani tiukkaaviinaa.fi huomiota työelämästä.

Markkinointipäällikön rekrytointi – yksisarvista etsimässä?

Vierailin Markkinointitoimisto Flumenian LinkedIn Livessä 25.8.2020. Keskustelimme siitä, mitä markkinoijalta kannattaa vaatia ja miten selvittää oman yrityksen tarpeet.

Suosituksia

Tsekkaa LinkedIn ja asiakkaiden terveiset.